vervolg... - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu vervolg... - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu

vervolg...

Door: dorienENlore

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Lore

12 Maart 2012 | Senegal, Nianing

joowjoow!

tis alweer efkes gelede da we hier nog geblogd hebbe, ma alles is nog héééééél goe hier! een bewoge weekendje gehad ma voor de rest alles oké :)

we zijn zaterdag na de zee geweest me ons manne hier, kei plezant! we hemme 2 dode dikke slange gezien, 2 dode aangespoelde schape en twee dode aangespoelde mini poesjes! nen helen dierentuin aan de zee dus, wel me dode beeste, tis zo is iets anders dan de zee in België hé :) voor de rest ook nog zotte aangespoelde visse gezien en een dikke slak mee naar huis genome, blijkbaar wordt die een van de dage klaargemaakt om op te eten.... haha :)
voor de rest 's avonds ni veel meer gedaan, rustig bij ons gezeten en zondag naar een trouwfeest in sintouketa geweest, een dorp verder. kei show, wij werde daar ontvange als koninge (da was ni altij zo plezant ;) ) krege apart eten en nootjes en moeste daar ma wa zitte in stoeltjes hoho.... like kings!! da's wel ambetant, als ge blank zed denke ze ma da ze u moete behandele als koningen, tssssss...

de bruid op het trouwfeest was kei schoon! een shic kleed aan, zot gesminkt en zot kapsel, ma ze zag er alles behalve gelukkig uit... denke we aan een gearrangeerd huwelijk??? volgens malick nie, we hebbe het gevraagd, ma we twijfele :) ja der blijve echt dinge hier in dieje cultuur waar we écht ni aan uit kunne... maja, hoort er bij zeker haha!
we zijn ook een beetje onverwacht vroeger naar huis moete kome want dorien had nen acuten aanval van buikpijn en krampen, met alle gevolgen van dien die we allemaal kenne :) en ik garandeer u, een senegalese wc is ni alles!!! een donker hokje me 10.000 dikke spinne (net geen vogelspinne!!) en mikke in een kotteke van een paar cm... :D genne winner!!! en dan denkte "yes, ze hemme gezegd da hier een wc is, ik kan gerust gaan", nie dus, da viel ff tegen!! :D ma alles ga hier, ge went er wel aan haha!

vandaag op stage weer twee nieuwe lesjes bijna afgemaakt (op de vertaling int frans na, bluuhhhh) Lore één rond armoede en het belang van studeren en Dorien een rond de gevaren van uithuwelijken en wa ge er aan kunt doen, welke centrums er zijn hier in Senegal enz... (op vraag van den directeur, dus dan doen we da maar hé ;) )

voor de rest weer geen superzotte dinge gebeurd... Lore heeft de ranzigste zweetvoete ooit :D kan gebeuren in Senegal... haha!

aah en we hebbe Fatou haar haren gevlochten me meche! kei schattig, het kind is kei blij en nog schattiger dan daarvoor ;)
Lore heeft ook lut gespeeld me Binta (lut is zowa worstelsport) en Lore is gewonne! hoera lore!
om de één of andere reden kon ik nieeeeet winne van binta, me het gevolg da ik ben gevalle en voor den tweede keer op rij mijn klein teentje heb gescheurd!!! elleeennddddiiigggg!! zéker me al da zand hier, da pikt en doe geen deugd :) heb hier dus al heel de week rond gelope me afgeplakte tenen, sjans da lore van die goei plakkers bij had! nu zijn ze alletwee genezen hiehaaa!!

voor de rest geen nieuws nimeer,
nog een kleine drie weke en ons bezoek komt aan joepieeeeee!!!! maar eerst nog drie weekjes stage doen!

  • 12 Maart 2012 - 20:32

    Dorien En Lore Lambrechts:

    lydia : foto van pascal staat er eindelijk bij hé ;)

  • 13 Maart 2012 - 09:32

    Lydia:

    Ja weer een hele belevenis !
    AMAAIIIIII , bedankt voor de foto van Pascal , is wel SERIEUS schrikken !!
    Tegen juni hoop ik dat er toch weer een klein beetje haar te zien zal .
    Wel dag en nacht verschil.
    En ja over dat huwelijk , spreek ik jullie nog wel eens persoonlijk .
    Nog veel plezier in senegal, en een goed verloop van jullie stage , toch ook niet onbelangrijk.

    dikke zoen
    Lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien en Lore

Wij doen voor 4,5 maanden stage in Senegal, Mbour en wonen ondertussen in Nianing. Veel leesplezier!!

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 46083

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage Senegal, Mbour

Landen bezocht: