visumprulle - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu visumprulle - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu

visumprulle

Door: dorienENlore

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Lore

17 Mei 2012 | Senegal, Nianing

hey hey!

We zitte me een probleem da hopelijk morge opgelost is! er is niks inorde voor ons visum, wa dus wilt zegge da wij hier al lekker 2,5 weken illegaal zitten, oeps... ni zo voor mee te lachen want we willen hier toch nog wel graag weg (ondanks da we hier wel kei graag zijn maja :) ) .

De planificateur (baas van onderwijs en sociale voorzieningen van mbour ofzo) en ousman had ons verzekerd da alles in orde ging kome want wij zijn zijn verantwoordelijkheid aangezien we in zijn voorziening stage doen... allemaal heel goe, wij moeste blijkbaar alleen maar late weten na 3 maanden aan de ambassade da we nog tot 6 juni blijven, zo gezegd zo gedaan... zij ginge bellen, krijgen we na twee weken telefoon da onze school in belgie moet bellen naar de ambassade omda wij hun verantwoordelijkheid zijn (blablabla.... senegaleze kunne toch allemaal zo goe babbele!!) resultaat : niks is geregeld, lore en dorien zijn hier illegaal :-)
wij dan zelf maar naar de ambassade van belgie gebeld om te vrage hoe da da hier nu zit... blijkt da we daar totaaaaaal ni voor bij de ambassade moete zijn maar op den dienst vreemdelingezaken! hedde da nu al gehoord? oké goe, wij ousman late komen (de man die alles ging regelen ZOGEZEGD!) en gezegd da wij direct naar dakar wille vertrekke om daar een papier te vragen da we der zijn geweest, da ze weten da we langer blijven en den datum wanneer da we vertrekken... heel goe, da geregeld, morgen gaan we da nu doen want vandaag ist ne feestdag (en ja, de moslims pakke dieje ook, da's brut!).
zijn nu is benieuwd of we iets gaan meekrijgen! we vertrekke er in elk geval ni VOOR we iets van papierke krijgen, al is het gewoon onze dossiernummer ofzo maakt al ni uit...
We zullen hier wel weggraken, da is het probleem ni, ma als we geen geldig visum hebbe of da is ni inorde, moge we wss de komende 5jaar nimeer senegal binne! en da is NIE BRUT!!

dus op hoop van zegen morge naar Dakar (kunne we daar ook weer te veel geld aan uitgeve, verdoeme toch!)
Ge zult het wel horen vrijdag of zaterdag of het inorde is :-)


nu efkes leuker nieuws : We hebben een oorbel late zetten hier! wa was me da haha! we ginge het normaal same me 4 late doen, same me de twee andere meisjes, ma die durfde al ni toen we zagen me wa da ze het deden :) toch kon het lore en mij ni tegenhouden om het toch te doen...

hoe verliep het bij dorien :

hij kwam der aan me een kei net gestereliseerd piercingnaaldje, ik dacht yes, da is heel goe :) hij stak da der door, manneke! da voelde ik nog nie zo zachtjes ging da! het zat er door voor da'k het wist! oké, da gedaan moest natuurlijk het visdraadje er nog door.... da was gene lacher! dieje mens kreeg da der van geen kante door! hij zegt tege mij "wacht efkes ik ben direct trug" oké goe... ik moest daar ondertusse al efkes buite gaan zitte want ik was zo mottig as ne prei van de zenuwe da'k had :D haha! een bitje later komt em daar aan me een naald, mannekes!!!!! nog nooit gezien!!! een naald, klaar om nen trui me te breien!!! daar had hem die koord dan doorgestoken, wa dus wilt zegge da mijn oor gelijk gestretcht wordt EN da die verbreding EN DIEJEN DRAAD daar ook nog is doormoeten! en jawel hé... da deed em ok... ik hem ééééécht gekrest van de zeer hahahahh! :D ni da't zo erg was ma man! ineens zo'n naald van 3x de breedte van een oorbel daar door! en dan da einde, ik heb stoute dinge tege de mens gezegd in't vlaams en lache dat em deed :) man man... maja, menne visdraad zit er wel door da's al iet, me de nodige pijn was het wel oké.. TOT... da ik in de spiegel keek!!! die oorbel sta ALLESBEHALVE recht! die begint op de juiste plaats en komt er gewoon vanonder terug uit man man hahahahah :D ik heb dus een originele diagonale oorbel, da's brut!!

En toen was het de beurt aan Lore!
Na da ze mij had hore kressen, kreeg ze toch nog gene schrik, die hard da ze is :) haha! bij Lore deed hem het van den eerste keer me de breinaald :-) en Lore kon het ook ni late om te kresse haha! Haren draad zat er dan ook ineens door en op 3 minute was da gedaan :) Lore haar broek hing wel vol bloed haha!

Da was ons avontuurtje, om daarna te ontdekke da we daar in die stomme kliniek in't zak zijn gezet door toubab prijzen!!! ipv 500 cfa hebbe we 1000 betaald! (oké da is maar 80 cent meer maar en dan ;) ) voor scheve kotjes en zoveel pijn is da een duur grapke geweest haha!

Charlotte en katrien durfde dus helemaal ni meer :)
Achja, we hemme der goe mee gelache. der kunne der ni veel zegge da ze een oorbel me een préhistorische breinaald hebbe late zetten in senegal.... :D

(ondanks da is alles wel 5 of 6x ontsmet!! daar valt ni over te klagen ;) )

nu gaan we nog wa bakken, aan die kleur werken en sebiet plat senegalais eten bij annick, mmmmmm!!! lekker eten voor 700 cfa,kan ni slecht zijn :-)


en Fatou is ondertussen ook weer helemaal genezen! der gezichtje ziet er terug kei goe uit, ze huppelt vrolijk rond, heeft weer nieuwe mooie haartjes me gekleurde pareltjes, joepiee :)
Nu wordt Binta getrest en morge amy, dan zijn de kindjes weer allemaal mooi en wss voor de laatste keer gevlochten door nen toubab!
Oooooh wa gaan wie die kleine zwarte kapoene missen!!!


  • 17 Mei 2012 - 15:25

    Else Silverans:

    Amai en al die pijn voor da draadje in jullie oren? Ze zeggen toch dat zot zijn niet zeer doet! Klopt dus niet!!!!

  • 18 Mei 2012 - 15:06

    Lydia:

    AMAI ,

    Nee dank u , ik laat daar zoiets ni doen zenne !
    't is al erg genoeg als ge echt ziek bent en daar naar de kliniek moet.
    De avonturen voor gaatjes neem ik hier wel.
    En ja een visum kost idd heeeel veel geld. Stom eigenlijk dat jullie daar meer dan 3 maand bijven.
    Vooral stom van het geld.
    Ze kunnen mss in de toekomst hun stages 2 dagen minder dan de 3 maand nemen.
    En ja zonder visum heb je problemen op de luchthaven om terug te keren.
    ............ dus mss moet ik jullie vanaf 1 juli nog eten brengen IN DEN BAK .
    :-) :-) :-)
    Nee das echt ni om te lachen.
    Hopelijk komt alles snel in orde.
    En wens jullie een behouden thuiskomst !!!!!

    dikke zoen
    Lydia

  • 19 Mei 2012 - 18:50

    Caroline:

    Laat me zo vlug mogelijk iets weten eh!!

  • 22 Mei 2012 - 16:49

    Dries Geyskens:

    Waaa, ik wist ook niet dat jullie ne blog hebben. Nice, ik zal het allemaal is lezen als ik tijd heb.
    Ook zo hard het schijt gehad? Echt een pretje, ik ben een goei dikke 14 kilo afgevallen haha. Twas mss wel is nodig. Trouwens Dorien hebt gij uw handtas gevonden die vrijdag avond na de apres reis party? Ik denk dat ik niet meer gewacht heb, ik weet er niet zo veel meer van haha.
    Alles goe daar?
    Tis hier wel brut ze en nog steeds vind ik dat alleen het gevoel dat je niks kunt veranderen maakt dat voor mij goed is geweest.
    Voor de rest cva allemaal he.
    Wanneer is het eigenlijk die afsluitdag? Ja zoals steeds ben ik niet op de hoogte en na 4 jaar kan ik nog steeds niet werken met blackboard, haha.
    Ik kom 16 juni thuis, en daarna is het graspop eh :D. Ik zie jullie sowieso op de afsluitdag of de proclamatie.

    Ik kijk uit naar jullie moppekes haha, ikben geen moppetapper eh, alle ik probeer het te zijn haha.

    Nog 5 dagen werken vriend, hoe cool is dat.
    Nog veel plezier en cheers ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien en Lore

Wij doen voor 4,5 maanden stage in Senegal, Mbour en wonen ondertussen in Nianing. Veel leesplezier!!

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 945
Totaal aantal bezoekers 46075

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage Senegal, Mbour

Landen bezocht: