het is hie brut! - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu het is hie brut! - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu

het is hie brut!

Door: dorienENlore

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Lore

06 Maart 2012 | Senegal, Nianing

hej hej!

we zijn weeral enkele dage verder se, en alles nog héééél oké hier :)
we zijn gistere begonne me een spel te spelen rond gevoelens en emoties enz me de mannekes, ma tis ni te vergelijke me belgie ze! een eige mening hebbe ze nie en ze antwoorde gewoon wa een ander wil horen... maja, we moge ook ni te veel verwachte hé :)

morge hebbe we een half dagske verlof voor de middag want dieje vélo afrique komt hier voobij voor de middag en we gaan supporteren! is benieuwd of ze op tijd gaan zijn en of het de moeite is :)

ondertusse zijn er geen zotte dinge gebeurd, buite da de mugge in aantal zijn gestegen en da we naar saly zijn gaan feesten! saly was echt wel vet! ma scheeeef.... allemaal van die ouw blanke japers, me een jonge zwarte van 18-19, gekleed me de kleinste kleertjes ooit aan! bah echt vies! "seksvakantie" noeme ze da zeker?? ma we hemme ons goe geamuseerd :)
der zijn wel een paar gekke dinge in die discotheken! ge moogt daar dus ni drinken als ge wilt danse! als ge iets wilt drinke moete ergens aan een tafeltje gaan zitte, wilde danse, moet eerst u drinke op zijn, da ga te wijt haha! hetzelfde me sigarette smore, mag ok ni op den dansvloer, enkel langs de kant haha! redelijk idioot maja :) het was wel is lache! en allemaal muziek van bij ons, goe goe! voor herhaling vatbaar, ma ni elke week wegens te duur ;) échte europese prijze, da zijde nimeer gewoon na hier al zo lang te zitten haha!

we hebbe zaterdag spagetti gemaakt voor iedereen hier bij ons, ze vonde het heeeeeel lekker! en zondag hebbe ze voor ons mafé gemaakt.... MAFE IS HET ALLERBESTE ETEN OOIT!!!( volgens dorien toch, volgens lore zijn er beter dingen ;)) ma echt keeeeiiii goe! een of ander gek stoofvlees achtig ding gemaakt van pindasaus en da drijft in het vet, ma keeeiii goe! lekker gezellig uit de grote kom me allemaal eten, veel plezanter dan associaal iedereen op zijn eigen bord :)

zaterdag make we pannekoeken voor iedereen, da kenne ze ni. gewoon me wa suiker of siroop of choco (als we da vinden, en ni te duur want nutella kost hie boenk 8€ veu ne pot!!)
zondag gaan we dan normaalgezien naar het trouwfeest bij Hassan, en volgende week zondag naar Malick zijn dorp en zijn familie. daar nen helen dag wa chille en lekker eten, goei vooruitzichte hier dus :D en zaterdag hebbe we van onze mentor een extra dagje vakantie gekregen joepieee!!!! een weekend :D

we zijn ondertusse ook al begonne me wa dinge uit te zoeken om te doen wanneer onze lieve oudertjes en vriendjes en liefjes hier zijn :)
wa sta er normaal op het programma :
- safari
- vissen me de piroque op de zee
- ile goré en ile de madeleine
- saly (feesten ;) )
- me de quads in de brousse
- schelpeneiland mss
- bezoekjes brenge aan de families van de kindjes van t school hier in nianing
- bezoekske brenge aan de stageplaats
- de marktjes afschuimen
en da zal t voorlopig zo wa zijn :)

we zijn gereed voor het bezoek te ontvange!! (en bijna bruin genoeg om te late zien da we hier toch al wel bijna 2 maande zitte dan ;) ) haha!
er moet nog wa aan den teint gewerkt worde, ma da komt goe :)

voor de rest geen nieuws nimeer, foto's volge nog maar die staan nog ni op de pc en er zijn geen zotte dings nimeer gebeurd, dus ook geen zotte foto's :)

daaaaaaaaaaag!!!!

en inchallaah!

  • 06 Maart 2012 - 20:59

    Marleen:

    Hoi meisjes , zo te horen stellen jullie het daar opperbest , goed dat jullie ook af en toe wat tijd voor jullie zelf hebben (heel belangrijk ) als ik da zo hoor was het wel leuk in Saly allé op de geile blanken na dan. Ik wil toch ook wel enkele uitstapjes meepikken uit jullie programma , zeker die quad race in de brousse en schelpeneiland heb ik ook nog niet gezien , heb gisteren die eilandjes eens op bekeken op computer ziet er mooi uit.
    Dorien kan je mij het één of ander recept doorsturen van een typisch senegalees gerecht mijn petekind moet in de school zo'n gerecht klaarmaken hij krijgt daar 50 min tijd voor , volgens mij is dat geen enkel probleem voor jou .
    Vergeet uwen duvel nie en op tijd te drinken , veel groetjes

  • 07 Maart 2012 - 11:59

    Lydia:

    He , die verslagen zijn echt wel leuk.
    Ik heb van Pascal venromen dat jullie van hem een foto genomen hebben.
    Ik ben ongelooooooflijk benieuwd hoe hij er zonder rastas uit ziet ?????

    ps: als jullie met iemand willen gaan vissen , kunnen jullie altijd beroep doen op Pascal , hij is daar zeer goed in.
    Vele toeristen die regelmatig naar Nianing komen, doen steeds terug beroep op Pascal.
    Hij heeft ook al het nodige materiaal om te vissen (ze doen dat daar traditioneel met plankjes, draad en een haak ). Hij zorgt voor alles, materiaal, goed aas !!! heel belangrijk om visjes te vangen :-) . En natuurlijk ook zijn boot !
    Vraag het hem maar per gelegenheid.
    Ik zit op hete kolen om die foto te zien !!!!!!! hahahahahha
    Da zal wel een danig groot verschil zijn, met zoals ik hem al 14 jaar ken
    AMAAAAIIII

    groetjes
    dikke zoen
    Lydia

  • 07 Maart 2012 - 20:16

    Dorien:

    hey marleen! ik zal u via facebook een bericht sture me het recept van mafé, supperlekker ;) en de uitstapjes regele we wel de eerste dag da ge hier bent! whoehoe!!

    lydia : ik heb de foto's van toen nog altij ni op de computer staan! ik zal da zo snel mogelijk probere doen en dan post ik ze hier gelijk same me nog andere foto's ;) ik zal het in de blog vermelde als de foto er bij staat! sorry voor de vertraging hé! :) en voor da vissen zal ik zeker onthouden!!! merci hé!

  • 10 Maart 2012 - 07:16

    Caroline:

    Ik zal ne pot nutella meebrengen, duvel, hebben ze da in blikjes en knutselgerief en lijm.
    Nog iets??

  • 10 Maart 2012 - 11:11

    Lydia:

    Sorry , sorry , niks sorry, ge hebt daar nog wel andere dingen om jullie hoofd he !! Ik ben al KEI blij dat jullie een foto van Pascal willen doorsturen.
    Anders blijf ik in juni misschien eenzaam en verlaten op de luchthaven in Dakar staan, want ik zal hem mss niet meer herkennen ???? (das mijn grootste probleem)
    En jajaja ook natuurlijk om te zien hoe ik het in de toekomst zonder RASTA moet stellen :-) :-) xxxxxx

  • 12 Maart 2012 - 15:26

    Dorien:

    caroline : nutella hoeft ni want onze ouders brenge al hooopen mee :D haha! en duvel bestaat ni in blikjes nee, enkel in flesjes ;)
    merci hé!

    lydia : dezenavond wordt er werk van gemaakt! het is hier idd efkes hectisch geweest op stage en voort school da we van heelt weekend ni op de pc zijn geweest.... maar straks hebbe we tijd :D de foto staat klaar om gepost te worden dus straks zult ge hem zien :) ik herkende hem ook nimeer! haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien en Lore

Wij doen voor 4,5 maanden stage in Senegal, Mbour en wonen ondertussen in Nianing. Veel leesplezier!!

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 46073

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage Senegal, Mbour

Landen bezocht: