gedaan met de vakantie.... - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu gedaan met de vakantie.... - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu

gedaan met de vakantie....

Door: dorienENlore

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Lore

16 April 2012 | Senegal, Nianing

hallo hallo!

tis ondertusse al twee weke geleden da we nog iets gezegd hebbe, ma we hadde goe gezelschap dus der was gennen tijd :) (en ook geen goesting haha!)

wa hebbe we allemaal gedaan in de vakantie :

we hebbe nen aap ontmoet da gust noemt en mooi brood uit de hande komt pakke... wa een tam beest :) helaas moet het beest nu zelf zen ete gaan zoeke aangezien iedereen terug naar huis is...

we zijn een safarike gaan doen, dikke giraffe en neushoorns en toestande gezien, da was vet! er is daar ook een beest da "antilope cheval" noemt, blijkbaar een mengeling? nog nooit van gehoord :) leeuwe en olifante ware der helaas ni, of vette tijgers ook nie... maja, ge kunt ni alles hemme hé!

we zijn ook in de brousse me quads gaan rijden! veeeeet... van die zotte nomade hutten gezien enzo, echt show!
dan is dorien een week later nog is gaan quatte, da is ni zo vlot verlopen (voor charlotte toch nie, het meisje da hier stage komt doen :) ) me twee quads tege elkaar gerede, voet kapot, naar t ziekehuis, naaien die handel!!
Dorien en Roland ware ook iets te brut en zijn een paar keer door de bome gevlogen, resultaat staat op de armen nu :)

we zijn heel dikwels naart school gegaan hier in nianing, onze kindjes meegenomen om te zwemmen, éne dag zaten er twaalf bij ons en éne baby :) jaja zo ga da hier... ma het was plezant!

we zijn ook ne keer de brousse in gegaan me een calèche (paardje en kar) en daar bij wa hutten gestopt en kleren die we bijhadden gaan afgeven en schoenen enzo... druk druk druk daar... ni gewoon! het paard van Lore gaf letterlijk gaas... iedereen kon het rieke! de feestneus!

voor de rest hier en daar nog wa rondgelope, op bezoek geweest hier en daar en ni te vergete : na het besnijdenisfeest van den Baye geweest! lekker geitje gegeten da smorges nog vrolijk rondhuppelde :) jammmm! lekker, jammer voor de geit!

we hebbe ook EINDELIJK wa kleur gekregen!! want door die stage heel den dag binne te zitte komt daar ook ni veel van in huis :) die kan er nu terug afbleke want we zijn terug begonne, om dan op het einde van de stage nog 4 dage te ontspanne en bij te bakke!

gistere hebbe we iedereen uitgewuifd en zijn we weer teruggegaan naar ons huisje en onze eige kindjes...


vandaag eerste dag terug stage na 2 weken. heel den dag geknipt en geplakt en geknutseld aan de beloningsystemen, die zijn zo goe als af nu. we hebben ook de tussentijdse evaluatie besproken met onze mentor.... we zijn perfect :) haha!

morge gaan we samenzitten me alle leerkrachten en de directeur om uit te leggen hoe de beloningsystemen werken, wa het doel er van is en van die dinge... daarna gaan we bij in de klas zitten en de leerkracht helpen om het te gebruiken. we hebbe massa's materiaal om de manne te belonen zoals stylo's, balletjes, pareltjes, armbandjes enz.. dinge die ze echt leuk vinden! hopelijk krijge we zo hun punte naar omhoog en worden ze wa gemotiveerder want pfff... den helft van de klas is daar gebuisd!

we hebbe ook alletwee ne nieuwen haircut :) lore is kort! Dorien is kort! joepie! lekker fris op de kop want me die zwoele temperature van 40 grade mag da wel :)

voor de rest hebbe we tot nu toe geen nieuws... morge of zo volgt er wel wa meer!

daaaaaag koud belgie!!

  • 17 April 2012 - 07:38

    Lydia:

    Hey Meisjes !!!!
    Ja das idd lang geleden.......
    maar das normaal he , in verlof en in goe gezelschap.
    Als het maar plezierig was ....
    Ja quads he , mijn ventje hebben ze ook eens overhoop gereden door ne quad, amai als ik nu ne quad zie ga ik zo veer mogelijk opzij !!!
    En ja Bandia is zowat een dierentuin , park, met allemaal ingevoerde dieren uit oost afrika.
    Maar ja het is wel eens leuk.
    En nu is het einde in zicht, amai ze zullen jullie daar wel missen.
    Zooooooo verwend door jullie.
    Da beloofd voor diegene die na jullie komen :-) :-) :-)
    Nog een prettig verblijf , en een goede stage !!!

    dikke zoen
    Lydia xxxxxxx

  • 22 April 2012 - 08:42

    Rit:

    Hey zotte dozen !

    Nog eens bedankt voor het fijne gezelschap dat jullie waren ! Vooral de eerste week van mijn verblijf in Nianing hebben jullie ervoor gezorgd dat ik me direct thuis voelde op mijn nieuwe bestemming !!! Ook bij het bezoek aan de verschillende families van 'onze kindjes' waren jullie dadelijk bereid om mij te vergezellen! Waarvoor 'nen dikke MERCI' ! Ik heb enorm genoten van elke dag , mede dankzij jullie!!!
    Wat is dat allemaal met Charlotte ? Toch niet te erg hoop ik !
    Ja... die jeugd van tegenwoordig hé !?!
    Als er geen bezorgde 'oude ' in de buurt is, zijn ze niet in te tomen !!!
    Ik hoop dat jullie samen nog een heel fijne tijd kunnen beleven voor de rest van de stage-periode !
    En... Dorien , bedankt voor het nemen van de foto's ( bij de 2 families van mijn kindjes) ! Jij zorgt er wel voor dat ze bij mij terecht komen hé ?
    Allee, amuseer jullie nog en doe de groetjes aan Katrien en Charlotte !

    Tot ....? XXX
    Rit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien en Lore

Wij doen voor 4,5 maanden stage in Senegal, Mbour en wonen ondertussen in Nianing. Veel leesplezier!!

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 46080

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage Senegal, Mbour

Landen bezocht: