één maand in senegal! - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu één maand in senegal! - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu

één maand in senegal!

Door: dorienENlore

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Lore

01 Maart 2012 | Senegal, Nianing

halloow!

ondertusse zijn we hier al één maand, nog drie te gaan. den tijd vliegt hier echt voorbij!

op stage is alles nog oké. maandag was er een staking door de verkiezinge dus zijn we ni moeten gaan, en aangezien er nen tweede ronde verkiezinge komt zulle der zo nog wel een paar volge (wa deugd ga doen!!! dagjes extra verlof zijn meer dan welkom voor ons, ne zondag alleen om uit te rusten, dan nog alles voor te bereiden voor maandag, is ni brut!) we moete ook dikwels nog grief gaan kopen omda da gewoon ni op stage is... stomme dinge zoals gekleurde papieren, plakband, enz, is daar allemaal nie...

lore en ik hebbe een meeeega groot spelbord gemaakt maandag voor een spel rond seksualiteit, gevoelens en relaties. heel den dag aan bezig geweest om da - in de mate van het mogelijke - wa aantrekkelijk te make voor die manne... foto volgt :) het is nog ni helemaal af, da hebbe we ni gedaan gekregen maandag... dus da moete we ook een van de avonde of dage nog doen wanneer we tijd hebbe...
voorlopig bestaan onze dage hier alleen maar uit :
maandag : 6.30u opstaan, vertrekke naar stage en 's avonds om 18u terug thuis. eten zoeken, eten, vertrekke om efkes op internet te kunne en te babbele me de mama en de papa om dan weer naar huis te gaan en op tijd te gaan slapen... nog ff lezen of een filmke kijken en da is het!
dinsdag, woensdag, donderdag vrijdag is juist hetzelfde pfff :-)
zaterdag is ook om 6.30u opstaan en om 14.00u thuis. middageten maken, na de middag wa rusten en dinge voort school bijwerke, zondag idem... te zien wa we in de week gedaan hebbe :) wa spelen me de kindjes, is een wandelingske doen, bezoekske brenge hier en daar en 's avonds me de hele familie hier eten...
zo zijn onze dagen tijdens de stage haha :D druk druk druk dus! die senegalezen hier doen het wel allemaal op hun tempo, ma ze hebbe lange dage! om nog maar te zwijge van die kindere die heel den dag moete stilzitte op de schoolbanken uren aan een stuk zonder pauze!! wij zoude zot worde, we hebbe het een paar keer geprobeerd :)

den barbeque was supergezellig! niemand snapte het concept, ze dachte da ze er olie op moeste doen en als het te warm was water op gieten zoda het minder hard zou branden... hmmmm, we hebbe hen me hand en tand moete uitlegge da da NIET de bedoeling was :D
het was ne brak bbq en mini, ma het ging, me de nodige baktijden konde we het wel opeten!
het was nog ni op zaterdag dus hebbe we het zondag nog is gedaan! we hadde ok gezegd tege de mannekes hier da ze me mes en vork moeste ete en wonder bove wonder : die konne da keeeii goe! haha! in elk geval beter als wij me onze hande :) ze zijn ok allemaal verzot op hardgekookte eikes (die uiteraard ni kunne ontbreke op ne bbq!!)

voor de rest niks zot meegemaakt.... we hebbe gistere me ons kindjes hier den hukkelebuk en de macarena gedanst, ze vonde da kei grappeg :) zij hebbe voor ons de youssa gedanst, wa da ook mag zijn :) iets da alleen afrikane kunne danse, ons lichaam is daa ni voor gemaakt :D zelfs die allerkleinste kunne da danse! bij ons kan echt niemand da! we hebbe nog wa lekkere apenootjes gegete gisterenavond me iedereen, gedanst, gelache (vooral gelache!!!) da's wel altij plezant 's avonds :)
we zitte echt goe daar! wa een schatjes allemaal!

zaterdag make wij spagetti voor hun me lekkere vleesje want da ete die toch wijt nooit! en zondag make zij voor ons mafé, iets da op stoofvlees trekt me rijst, het drijft in olie, ma keeeeeeeeeeeiiii goe :D

voor de rest geen zotte dings nimeer...
we zijn hier nu een maand, nog drie te gaan, den tijd vliegt :) over een maand krijge we bezoek van de mama's en vriendjes en liefjes en nog wa volk, leuk leuk leuk!!! hopelijk blijft alles hier rustig me den tweede verkiezingsronde, ma wij hebbe er alle vertrouwe in da de macky ga winne!
go go go macky!!! dagdag wade! :)


  • 02 Maart 2012 - 07:55

    Lydia:

    Kei goe !!
    Laatse zin vooral ongelooflijk goe !
    Ja zo te zien hebben jullie het wel veeeeel drukker dan de senegalezen !!!
    Mooi kleed trouwens.

    groetjes,
    Lydia

  • 02 Maart 2012 - 09:27

    Dorien En Lore Lambrechts:

    ik zal proberen om dit weekend een foto van pascal te trekken hé! kzal hem dan doormailen als ge mij u email adres geeft of moet ik hem hier op zetten?

  • 02 Maart 2012 - 09:57

    Marleen:

    Heerlijk om te lezen hoe goed jullie het doen daar , niet te geloven hé dat er al een maand voorbij is , nog een maand en wij zijn er ook , dan ga ik je zeker trakteren op ne goeie duvel en een spek ontbijt , we zullen jullie dan eens goe in de watjes leggen want dat verdienen jullie dubbel en dik , mercie voor xxxx op FB
    Groetjes ook van Roland

  • 02 Maart 2012 - 19:01

    Tiny:

    jeeeeeeeej die 'vriendjes' daar hoor ik bij!! ik zenner alvast kleir veu !! doe da doa nog KAA goe !! xxx

  • 02 Maart 2012 - 19:31

    Dorien En Lore Lambrechts:

    haha marleen super!!! ik kan al ni wachte om da lekker spek (zacht gebakken voor mij ;) ) op te eten ENNNN de duvel binne te gieten :D woehoe!!
    en de xxxxxx zijn met liefde gegeven :)

    Tiny : jes jes, it is there you hé ! :D can't waaaaiiiitttt!

  • 09 Maart 2012 - 14:02

    Caroline:

    Ons Marie-Alix komt ook mee!! Ze heeft gisteren haar spuitje gekregen!! Wij komen al op 28 maart. Moet ik nog iets meebrengen voor op school?? Plakband? Papier?? Ik ga veel naar den Action, iets van daar??
    Groetjes.

  • 09 Maart 2012 - 20:40

    Dorien:

    gho caroline, ja da mag altijd :D er is hier een groot gebrek aan dinge die lijmen! (lopende lijm of pritt achtige dingen!!) andere dingen die in u opkomen mag ook altijd, dinge om te knutselen ofzo....
    laat maar weten wa het heeft gekost dan betaal ik u da terug hé!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien en Lore

Wij doen voor 4,5 maanden stage in Senegal, Mbour en wonen ondertussen in Nianing. Veel leesplezier!!

Actief sinds 07 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1058
Totaal aantal bezoekers 46076

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Stage Senegal, Mbour

Landen bezocht: