"20/20" zei de mentor! - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu "20/20" zei de mentor! - Reisverslag uit Nianing, Senegal van Dorien en Lore Lambrechts - WaarBenJij.nu

"20/20" zei de mentor!

Door: dorienENlore

Blijf op de hoogte en volg Dorien en Lore

02 Maart 2012 | Senegal, Nianing

hellooow!

nog is een klein verslagje want lore en ik zijn hééééél blij :)
we hebbe vandaag van onze mentor een symbolische 20/20 gekregen voor de lesjes die we uitgewerkt hebben :)
we hadden onze lesjes late lezen die we in de vakantie en deze week hadde afgemaakt.
- seksualiteit
- gezondheid
- sociale vaardigheden
- probleemoplossing
- expressie
- ethiek en moraal

hij vond ze suuuuuper goe! buite enkele foute die er in ons frans waren, waren er zelfs dinge die hij ni wist :) hij vond ze kei leerrijk en heel goe aangepast aan de cultuur en herkenbare situaties voor de jongere :)

vandaag hebbe we ons kwisje gedaan rond gezondheid en ziekte, die gan we dan morge same me de manne verbeteren en uitleg geven over de antwoorden. we hebbe is ff bekeken wa ze hebbe geantwoord en der zijn gerellige dinge bij ze :) die manne wete dus ni da malaria van een mug komt!???? malaria is hier kei hard aanwezig, der ware 2 groepe da hadde opgeschreve da malaria door honde en katte werd verspreid!!!! jaja, zo leren we ze dan toch nog iets bij :) gelukkig kende ze aids wel, moeste we da toch ni me hand en tand uitbeelde hoe ge da kunt krijge! :)

we hebbe vandaag ook me onze mentor samegezete rond ons stageuren.
we hebbe ne goeie compromis kunne maken : de uren die we thuis doen moge we zowizo bijtellen (lesse voorbereiden, activiteiten doen, alles wa we gaan kopen voor de stage,...) en daarvoor moge we om de twee weken zaterdag een dagje vrij pakken :) hij vond da helemaal geen probleem en als er nog zo iets was moeste we het maar zegge, chille mense hier :)

vandaag zei malick en mariama da we voorzichtig moeste zijn hier want da er dieven op pad zijn. in een villa van ne fransman hier een beetje verder ware ze dezenacht alle computers gaan pikken, dus vanaf nu 's nachts geen raam meer open, deur zéker op slot en goe oppasse als we hier wandelen. nooit zegge waar we slapen of me wie we hier zijn want dan kome ze langs :) da wete we ook weeral, we zulle voorzichtig zijn!

hier ist nu heel het weekend Lut, de "nationale sport" een soort van worstelen. het kost 500cfa inkom, iets minder als nen euro dus mss da we sebiet wel is gaan zien :) da's nog wel lache! ma we moete wel weer iemand meepakke om gaan te zien want alleen is gevaarlijk, tis nacht en we zien niks :) as usual.. dus we zien nog wel :)

morge eindelijk het eerste feestje hier in senegal! een avondje feesten in saly, het toeristisch ding hier een beetje verder, half uurtje rijde me de auto, ma we hemme ne goeie chauffeur en wa gezelschap mee dus da komt goe :) volgende week moge we dan naar ons eerste trouwfeest, shake, ete en drinke, da ga vet worde :)

zo, da ware onze laatste nieuwtjes...
morge make we spagetti voor iedereen hier, zondag make zij voor ons goeie mafé! woehoe!!!! njam njam ( kei grappig, int wolof en serer is eten hier njam njam :D ) mss da onze mentor ook is op bezoek kwam, we moeste hem maar bellen dit weekend. (da's hier blijkbaar ook heel gewoon da ge bij mekander wa op bezoek ga kome :) haha da moeste bij ons is doen! zegge van "oooh ik kom int weekend wel is binne om te semmele en ene te drinke" ze zouwe nogal lache :) ma het heeft zen charmes ;) )

voila, geen nieuwe foto's vandaag, die zulle er vant weekend wel kome als we het feestje in saly hebbe meegemaakt!
straks iets of wa op tijd slape, morge de laatste van de week, eindelijk :)

en ni te vergete : macky, go for the win!!!!

• 03 Maart 2012 - 08:23

Lydia: